torsdag 17 juni 2010

Tatuering, ledighet och bränd mage

Hola amigos!

Ledsen för tokkass uppdatering, har ingen riktig förklaring ska erkännas, eller jo, jag har sommarlov ;-)

Igår var jag ute i Åkersberga och gaddade mig :) Kattis åkte med mig dit som moraliskt stöd och det behövdes, var rejält nervös.. När jag kom dit fick jag se skissen Roger hade gjort.. Tyvärr hade vi missförstått varandra (kanske inte jättekonstigt då han är spanjor som kämpar sig fram med en knackig engelska). Han hade iaf gjort en helt annan form på vingarna än den jag var ute efter så stackarn fick rita om.. :S Men men, tänker inte gå med på nåt som jag inte är helt hundra på när det ska finnas på kroppen resten av livet :)

Tatueringen tog lite drygt 3 timmar att göra och så jobbiga som sista 10 minutrarna var tackade jag allt och alla när sista färgen var lagd. Fy faan vad det kändes i slutet :S Nedan ser ni iaf hur det blev :) Nu handlar det bara om att sköta om den ordentligt så att det inte blir någon infektion :)




Idag har jag haft min sista lediga dag på ett bra tag. Den har ägnats åt slappande ute i solen i parken med en bra bok; Snömannen av Jo Nesbö :) Riktigt skönt, har varit otroligt varmt och skönt! Dock brändes ligga maggen rätt så ordentligt men den har fått lite aloe vera-gel på sig så det ska nog bli bättre snart :)
Har kirrat middag åt la familia, det blir en köttfärslimpa och så grekisk sallad till det, perfekt i sommarvärmen! :)
Det tråkiga med att ha tatuerat sig är att jag inte får träna.. :( Väldigt väldigt rekommenderat att inte köra nåt på iaf 10-14 dar beroende på hur det läker.. Gaah, har abstinens redan! :P

3 kommentarer:

  1. Jag trodde att tatueringen skulle va liten! Vilken chock! men häftigt var det

    SvaraRadera
  2. Det trodde jag också......

    SvaraRadera
  3. Haha, det kan jag tänka mig att det blev om du förväntade dig en liten :P Tyckte det var lika bra att köra på när jag ändå var där =) Tack! :)

    SvaraRadera