fredag 11 juni 2010

Nu är det fredagsmyyys!

Det har varit en lång dag och om jag gissar rätt kommer den inte bli så värst mkt längre. Skulle utan tvekan somna om jag la mig raklång i sängen nu, skulle nog inte ens behöva lägga mig i sängen vid närmare eftertanke ;-)

Har jobbat 8-15 idag och efter det drog jag direkt till S:t Eriksplan och körde en tokrolig dansstep för duktiga Magdalena Bibik. Väldigt annorlunda upplagt pass, lite cabaretstuk på det hela. Otroligt kul, kommer absolut bli igen!

Jobbet var bra idag, var lite annorlunda att jobba dag jämfört med kväll då det både innehåller morgonhjälp, frukost och lunch. Men det har gått bra och jag har börjat göra mer och mer grejer själv, idag gjorde jag en del lyft och förflyttningar, både med lift och för hand. Jag bakade en sockerkaka med Maysan, Barbro och Monica, underbart att se hur de lyste upp när jag föreslog det. De hjälpte till så mkt de kunde, det är de tre som är sjukast på min avdelning men jag tror absolut de uppskattade det :) Och Maysan var så söt när jag skulle gå. Hon blev jätteledsen när jag sa att jag inte skulle jobba i helgen, sötaste! Hon sa "Nej, nej, nej" om och om igen och undrade hur lång tid det var tills jag skulle jobba igen. Och när hon såg mig i morse lyste hon upp och utbrast "Ah, den nya!" Det värmer och gör det värt allt slit!

Nä, nu ska jag däcka i soffan och ha fredagsmys med fotboll; Frankrike-Uruguay! I magen ligger en bit oxfilé, sann studentanda! Alltså inte att äta oxfilé, utan att passa på att käka oxfilé när man är hemma hos päronen ;-) Imorgon bär det av mot Hagis, får se om jag stannar där över helgen, mkt möjligt! Ska fixa blommorna och farmors post iaf =)

1 kommentar:

  1. Naaw gulligt! Du är redan favoriten :D :D Way to go! Fortsätt så så får du definitivt komma tillbaka nästa sommar :D
    Puss puss!

    SvaraRadera