onsdag 30 juni 2010

Grym träning och grym lunch!

Tjo!

Nyss hemkommen från gymmet, blev ett riktigt bra pass! Körde fria knäböj, bollinrullningar (baksida lår), utfall m. vridning på balansplatta, explosiv utfallsgång, skull crushers (triceps), lats, hantelflyes (axlar) och så mage på slutet. Kändes riktigt bra, spec utfallen som jag inte gillar alls i vanliga fall.. Nåt måste ha blivit knas uppe i hjärnkontoret för idag kändes det bara utmanande och "kul". Kommer ha rejält svårt att gå imorn :S Träffade på Micke också, var ett bra tag sen, riktigt kul att träffa honom igen!

Nu käkar jag lite lunch, tapas! Väljer att säga tapas istället för "ihopplock av vad som fanns hemma" :P Det blev lite teriyakikyckling, räkor, kokt ägg, sojabönor och leverpastejsmacka med gurka, en riktig proteinchock så här efter träning :) Och så färsk mango efteråt, mums! :)

Det gick kanon hos sjukgymnasten, äntligen en sjukgymnast som bara är enkel! Gick dit, fick elektroderna satta på ländryggen och låg där på ström i en halvtimme, sen klart! Noll pix! Ska dit igen på fredga morgon :)

Fick ett samtal från min driftledare också och lyckades säga ja till att jobba 7 imorn.. Jag svarade nog lite snabbt för det kändes helt plötsligt väldigt jobbigt :P Spec med tanke på att SYTYCD slutar 23.40 och jag ska upp 5 :S

3 kommentarer:

  1. Bra tränat!! Men, utfall på balansplatta??? Är du helt freaking galen??? Ja, det är du ju... vad dum ja e. :P
    Men hörru, kan du inte gå med i FunBeat? Så kan vi peppa varandra där!
    Jag har också kört idag, är heeelt slut! Det gick jättebra men nu efteråt är jag helt tömd. Belönade mig med sushi. :-)

    Vad tyckte sjukgymnasten om vingarna? Känns det bra i ryggen nu?

    Bamsedunderbrakkram!

    SvaraRadera
  2. Jajamen, ena fossingen på balansplatta och den andra upphöjd på en bänk bakom, you should try it! ;-) Men ssv, det är ju jag =)
    Ååh, FunBeat hart jag haft ett konto på tidigare, ska se om jag hittar det, pepp pepp it is! :)

    Va körde du? Gym? =)
    Mr sjukgymnast sa inget spec om vingarna, han gjorde bara det jag bad om (satte ström på ryggen) och sen hade han andra patienter, precis det vi hade kommit överens om, mkt simpelt och dotra gillar! =)

    Haha, tror inte jag kommer slå den bamsedunderbrakkramen så jag kontrar med en puss istället ;-) Puss på sig!

    SvaraRadera
  3. Gym är det enda jag kör just nu. Ligger på så pass (för mig) tunga vikter så jag pallar inte så mycket mer. Cyklar till jobbet några gånger i veckan men that's it for now.
    Men jag tror jag hoppar utfall på platta och bänk. Mina vrister och min balans kan leda till magplask på golv och även om det troligtvis skulle leda till jubel och applåder så är det inte riktigt den uppmärksamheten eller träningsvärken jag är ute efter. :P

    Hur känns det i ryggen idag? Vad är det som bråkar?

    Pussar tillbaka!

    SvaraRadera