torsdag 24 juni 2010

Svårt att inte längta tillbaks och iväg











Längtar tillbaks till Australien otroligt mkt ibland. Nu är ett sånt tillfälle. När man tidigare under dagen har sett livräddningsprogram från Surfers och Manly och när man nu sitter och kollar på gamla bilder. Saknar det mesta men lite extra mkt min extrafamilj där, Lily-Lops och allas relaxade sätt att vara. Tycker Sverige gör allt så mkt svårare, man hakar upp sig på småsaker, måste planera allt i minsta detalj, man har en rädsla att vara allt annat än lagom.

Har fortfarande svårt att fatta allt jag gjorde när jag var iväg, jag drog fan ensam till andra sidan jordklotet utan att veta mkt om familjen jag skulle hamna i. Och när det sket sig drog jag först helt spontant till Fiji och träffade kokosnötssnubbar. Sen flyttade jag in hos min älskade extrafamilj jag helt random hittat nån vecka tidigare´och fastnade där i en månad.

Jag drog till Whitsundays och seglade (ja, ni som känner mig vet att det inte är nåt som förknippas med jossan) och snorklade vid stora barriärrevet. Jag träffade kängurus och koalor på Lone Pine.

Och när det var dags att åka hem tyckte jag att det var lika bra att stanna till i Thailand, "bara för att det ändå var på vägen hem". Jag fick värsta tänkbara starten med flygplatsstrejker, oroligheter, ruggig sjösjuka och pissväder. Men efter ett par dagar klarnade det på alla fronter och jag luffade runt i 3 veckor och träffade stört underbara människor, fick se en massa öar, tog dykcert och levde loppan. Iaf till det var dags att åka hem och jag fastnade i en Schweizisk snöstorm ett halvt dygn men det är såna saker som livet går ut på. Testa, misslyckas, få nya erfarenheter, lära sig och vilja göra om!

Jag vet att jag kommer ha svårt att inte ta ett sabbatshalvår-år nån gång under pluggtiden :P Jag hittar hela tiden på nya saker jag vill göra och allt har med resande att göra; plugga italienska, nytt au pair-jobb, voluntärarbete.. Men jag vet att det kommer finnas tid till det även efter plugget så det är nog lika bra att fullfölja det jag börjat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar