lördag 19 juni 2010

Tungt på jobbfronten

Tjo..

Kommer va lite kass uppdatering nu.. Har det tufft med jobbet, känner att det inte alls funkar bra.. Jag känner mig väldigt osäker och är inte alls nöjd med den inskolningen jag fått. Känner mig väldigt osäker och är besviken på äldreboendet som äldreboende gällande säkerheten och kvaliteten för de boende. Det känns läskigt när man får höra "om de kommer hit från tv eller någon tidning så får du inte säga ett ord" gällande ett tidigare dödsfall och att få höra att de har blivit anmälda för vanvård.. Jag känner mig stressad när jag går till jobbet, inte för att det är tokhetsigt utan för att jag är osäker och vill göra bra ifrån mig utan att egentligen har fått lära mig. Jag har en klump i magen som inte känns bra. Dessutom en kontaktperson som är sjukskriven på obestämd tid.. Nä, inge kul..

Hur som ska jag iväg och jobba senare idag, jobbar till 21 ikväll.. Ska försöka diskutera det här med någon så fort som möjligt, tycker de har en skyldighet att ge mig en bra och trygg arbetsmiljö. Om de inte kan uppfylla det kommer jag leta efter något annat..

2 kommentarer:

  1. Jag arb på ett älderboende två dagar när barnen var små. Redan då blev de gamla dåligt behandlade och illa bemötta. Det du kan göra är att göra ditt bästa och bemöta dem med värdighet. Skit i vad kollegorna säger och "stå på dig lagom". Det kan vara svårt att säga "förmycket" för du lär få kollegorna på dig, men när du är färdig med sommararb och fått ut ditt intyg så kan du ju alltid språka ut...

    Det är för j... att de som byggt upp vårt samhälle ska få sådana sista år. Måtte vi slippa detta.

    Hoppas att du kommer till Västkusten i sommar.

    Kram//Malin

    SvaraRadera
  2. Tungt för dig! Jag tror att du gör ett kanonjobb utifrån den introduktion du fått :) bättre till och med!

    SvaraRadera