söndag 13 juni 2010

Minnen i Hagis

Gomorgon!

Har precis vaknat upp i farmors hus i Hagis, dock utan farmor i huset men det känns som att hon är här ändå :) Det är så himla mycket minnen varje gång man kommer hit och speciellt mkt minnen att sova här. Var säkrt 7-8 år sen jag sov här senast. Alltid när jag var liten och familjen hade varit hos farmor så SKULLE jag sova här. Det var liksom inget snack om saken. Skulle mamma och pappa få med mig hem så fick de dra mig härifrån ;-) Och när man vaknade på morgonen skulle man hjälpa farmor att koka gröt och så lyssnade man på P4 där de ringde in och fick svara på frågor. Man kunde inga frågor men det vart alltid lika spännande när de valde nummer, om de skulle lyckas välja ett nummer som fanns kvar eller om de valde nåt som någon redan valt. Gaah, minnen!

Kom hit vid 9-tiden igår kväll och fixade blommorna, they're still alive all of them! :P Sen gjorde jag mig i ordning för natten och la mig i soffan med fotbolls-VM och en massa tidningar. Jag drog ut kudde och täcke och hela köret. Lördagsmys it was! Jag laddade inför friidrotten, ville verkligen se de då både Olsson och Kallur gjorde comeback och så kastade Thorkildsen spjut. Jag hann se Thörnblad vinna höjdhoppet, sen slockande jag totalt! I soffan med nacken böjd på något inte helt lämpligt sätt... Det märkte jag när jag vaknade upp.. TV:n stod på, det var inte friidrott, och när jag kollade på klockan var den halv fem :P Det var bara att ta sitt pick och pack och rulla in i sovrummet och slockna där ist :P

Idag ska jag verkligen försöka ha en lugn dag. Tycker det är skitsvårt. Försöker förstå varför jag är stressad. Jag har ju lov! Men man har blivit så van att alltid ha många bollar i luften och nu när jag inte har några blir jag stressad över det. Fan, i början av förra sommaren hade jag 3 jobb, 3! Nu har jag ett visserligen men timmarna börjar först om en vecka.. Så dagens mål och uppgift blir att ta det lugnt, och om möjligt, lugnare än lugnt. Jag ska gå igenom farmors enorma hög med tidningar med min mys-lista på spotify i bakgrunden. Sen får vi se om jag åker hem ikväll eller inte. Har det rätt bra här :)

Puss!

2 kommentarer:

  1. Jag ska lära dig allt jag kan i konsten att chilla i början av ett sommarlov :D Jag har inte gjort mkt de senaste dagarna :P Haha! Ha nu en lugn dag! Pussss!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen en konst! Och tydligen inte en konst jag är särskilt bra på ;-) Men jag har skött mig. Jag har hoppat mellan tv:n/datorn och solen hela dagen. Inte särskilt effektivt, men ack så välbehövligt :) Pusspuss!

    SvaraRadera