torsdag 20 januari 2011

Fullt ös!

Tjoho!

Idag har det vart fullt ös från kvart över 6 imorse. Började dagen med en prommis till jobbet som vanligt och när jag kom dit drog vi ut till Råneå. Där träffade jag två patienter med dystrofia och fick i uppdrag att klura på träning till dem. Insåg här att man som sjukgymnast kan få leka hobby-AT vilket känns lite småtrist om jag ska få vara ärlig.. Vill jobba med människor och inte med rullstolar, toasitsar och handtag hit och dit ;-)

Efter en god laxgryta till lunch var jag med på en bassängträning och sen skulle vi haft en patellaluxation men den patienten hade inte kommit hem från sjukhuset än. Sen var vi ute vid ett gruppboende där jag med största sannolikhet kommer få utföra en av mina examinationsuppgifter. Ska försöka få igång fysisk aktivitet för de boende där och motivationen till träning är ish noll, spännande! Jag kommer få en utmaning i att tänka totalt nytt jämfört med vad vi lärt oss, allt jag gör måste syfta till lek och rörelseglädje. Hej hej huvud, axlar, knä och tå ;-)

Min handledare är riktigt bra! Han ger mig utmaningar och han finns där och förklarar och att bolla idéer med. När vi hade haft bassängträning tog vi en fika och bollade lite idéer till en c-uppsats, spännande! =)

Ska snart susa iväg till gymmet, blir till att testa ryggen igen med lite löpning, det kan både bära och brista :P

Hare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar