tisdag 18 januari 2011

Nytt tankesätt

Hello!

Kasst bloggande men absolut ingen tid över :P Dag 1 och 2 av praktiken är avklarade och det är ett stort virrvarr i skallen på mig. Det känns som att jag är tillbaka på ruta ett, att det vi har gått igenom i 1 1/2 år egentligen inte hjälper mig när det kommer till de patienterna jag har. Eller vissst, jag har grunderna, men sättet att undersöka, bemöta och behandla är så olikt det mesta vi lärt oss så det är ganska mycket frustration just nu... Men en utmaning! Det är mitt motto som jag upprepar gång på gång, en utmaning som jag ska klara av!

Igår började lilla Nolle-p, vi hade lite klassgemenskap och sista timmen joinade vi TB och Bygg & Anläggning för lite megatwister. Vi phösare förlorade då vi mötte vinnarlaget bland nollorna så revansch väntar förhoppningsvis på fredag =)

Nu ska jag städa min lägenhet och beroende på hur lång tid det tar får vi se om jag hinner/orkar träna. Har gått hela dagen känns det som...

Imorgon bitti väntar förflyttningsutbildning och på eftermiddagen väntar ett möte och förhoppningsvis nån mer patient =)

Nu ska lägenheten snart skina! Och visst ja, varmvattntet är äntligen tillbaka, fick ingen dusch imorse :/

Puss!

1 kommentar:

  1. Spännande med praktik och riktiga patienter!!! Det kommer gå lika rackarns fantastiskt bra som du är. :-)
    Nästa vecka sitter säkert rutinen och du kan jobba på.

    Puss o kram o nyp i stjärten

    SvaraRadera