lördag 8 januari 2011

Skrattretande!

Hmm, jag tror jag har min första halvdåliga dag för året, iaf den första otursförfölja och skrattretande..

Dagen började iaf bra, traskade fram och tillbaka Storheden och köpte kött imorse, 2 kg köttfärs och nästan 1 1/2 kg fläskytterfilé, mums! Det blev en rejäl prommis på 2 timmar, skönt att det inte var jättekallt men ganska tungt på vägen tillbaka med allt kött och pulsande i snö :P Ute vid Storheden försökte jag dessutom ta en genväg som innebar snö upp till låren... Bra träning!

Svängde förbi Jeppe på vägen och bidrog med lite nytänkande och smarta idéer, ibland slår hon till! Vi fixade ockås Jeppes madrasser i hennes förråd så nu finns det hur mkt plats som helt igen! =)

Efter det bar det av till skolan där jag suttit sen halv ett och fortfarande inte börjat plugga, funkar inte idag.. Brände min mat i micron, måste vart en jäkla sprutt på den micron! Så satt och knaprade på pastan som knastrade som skorpor :P

Kollade precis upp möjligheter att köpa till en reservkanna till min kaffebryggare, tappade ju den andra i golvet... Skrattretande och nej, det blir en ny kaffebryggare! Kannan kostar 147 kronor till kaffebryggaren som totalt kostar 179 spänn. Det hade vart helt ok att pröjsa 147 och spara lite grann men tror ni inte de lägger på 125 spänn i frakt?! Stört! 272 spänn för en extrakanna alltså! Nä du, ny kaffebryggare blir!

Nu ska jag kötta plugg! Ikväll blire lördagsmys med spelkväll och underbara människor! =)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar