onsdag 26 januari 2011

Vart tog dagen vägen?

Halloj halloj!

Jag vet inte hur eran dag har varit men min måste ha sprungit iväg för den är snart slut! Började ute på Björx och jobbade töjningar och mätte rörlighet hos en patient med spasticitet. Det var ett träningspass och hjärngympa så det stod härliga till. Hade behövt vara utan träningsvärk och en bläckfisk.. :S Men det gick ganska bra tror jag! Efter det träffade jag en grupp patienter jag ska träna. De vill ha muskler. Gympa? Nej! Balans? Nej! Dans och lek? Nej! Muskler? Jodå! Aja, vill de ha muskler ska de få muskler. Får lägga in en del cardio och balans i uppvärmningen :P

Efter det gick jag till plugget och satt lite med två examinationsuppgifter. Sen hade vi vårt första babbelmöte med NPG, det babblades kan jag skvallra om :P Och då var vi ändå bara hälften. Men det var tanken med ett babbelmöte i veckan ;-) Efter det blev det ytterligare lite nolle-p-snack med Viking och Daniel och sen en timme till på patientfallet.

Nu sitter jag hemma och pluggar istället. Letar artiklar men har valt sämst diagnos att göra patientfallet om. Finns ingenting. Aja, får nöja mig med en eller två och ett G eller helt enkelt skriva att det inte fanns mer forskning :)

Ikväll väntar mer Nolle-p och brädspelkväll. Blir nog en ganska tidig kväll för mig då jag börjar känna av halsen litegrann :(

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar