tisdag 11 januari 2011

Orolig

Här kan ni läsa lite grann om vad som händer i Australien just nu. Det handlar om översvämningen som slog till i november och som nu börjat skapa flodvågor som sveper med sig hus, bilar och människor. 8 är döda hittills och 72 personer saknas. Det som är obehagligt är att det är Queensland som är drabbat och än så länge förorterna. Snart lär det väl bli Brissie också... :( Det var i en förort till Brisbane som jag bodde när jag jobbade där. Just nu drabbar flodvågorna Toowoomba, känns absurt att jag varit där...

Tänker mkt på min extrafamilj där, inte den jag jobbade hos utan den jag tillslut hamnade hos av en ren slump. Jag tänker på Lena, David, Sofia och Oscar och jag tänker på deras nya hus de letade så otroligt länge efter och var så glada för. Jag funderar på hur nära flodvågorna är Ashgrove, jag läser att delar av Brisbande och 30 förorter har evakuerats, Ashgrove lär vara en av dem.. Fan...

Mailade precis Lena nu och kommer inte lugna mig förrän jag fått svar... Blir svårt att koncentrera sig på plugget idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar