tisdag 25 januari 2011

Nu händer det grejer, kanske ett jobbyte?

Tjolahopp!

Idag har varit en bra praktikdag, hade mina två första egna patienter idag. Den ena fick jag träffa helt själv idag och ta anamnes och göra en ordentlig undersökning på, lite läskigt men lärorikt! :) Imorgon ska jag jobba på egen hand. Först har jag en patient med en CP-skada som jag ska få jobba med de här kommande 4 veckorna och sen ska jag träffa grabbarna grus igen och få mer inspiration till deras träning, underbara killar och jag vet att jag kommer skratta vid minst ett tillfälle imorn :)

Körde zumba efter praktiken och efteråt så körde jag överkropp med hopprep mellan varje set. Körde 2 olika axelövningar, tricpes, armhävningar, lutande hantelpress, chins och en rehabövning.

Note to self; ät inte gröt med lingonsylt iklädd en vit t-shirt om ditt alter-ego är KJ. Spillde självklart och skulle försöka få bort fläcken. Börjar gnugga med vatten, funkar inte. Lägger till två, funkar inte. Ser mitt sminkborttagningsmedel, testar men funkar inte. Lägger på lite tvättmedel och gnuggar. Vad händer? Fläcken blir blå och går absolut inte bort. KJ numero due inom loppet av en minut. Kanske utbildar mig till fel yrke. Kanske skulle ha satsat på kemist istället? Eller trollkarl?

Nu ska jag titta lite grann på "I rymden finns inga känslor". Drar ut strömsladden och somnar med datorn på om jag känner mig själv rätt.

Imorgon väntar också NPG:s första babbelmöte, en brädspelskväll och ett sponsmöte och där nånstans emellan ska jag hinna skriva patientfall och lägga upp 2 gympapass och en behandlingsplan, busy busy!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar