onsdag 5 januari 2011

Träning, ny maträtt och återträff

Tjolahopp!

Bra dag idag igen, 5:e bra dagen på året =) Dagen började med att klockan ringde kl 7 och jag studsade iväg till bibblan en timme senare efter en slappmorgon med en alldeles för lång dusch :P Slutförde än en gång min neurorapport och nu ska den nog vara klar, funtar på att maila in den imorn och hoppas på att det är ett bindande mail :P

Satt och pluggade till 4 och sen drog jag till STIL och körde 60 min cardio. Maxpuls på 165 och svettigt värre! Efter Slemmis rullade jag hemåt och käkade middag, gröt idag igen, kan inte få nog av det! Till det käkade jag en macka med en alldeles perfekt avokado, ibland lyckas man! Passade på att göra en paj också, postar receptet i slutet av inlägget, stört god blev den! Rullade över till Jeppe där vi hade en återförening med tjejerna igen, mysigt! =) Nu ska jag kolla litegrann på bronsmatchen i hockey, tror det är lika inför tredje men lite osäkert.. Imorgon väntar en ny pluggdag och träning om jag kan gå, osäkert gällande det sistnämnda :P Har störd träningsvärk men det känns riktigt gött! =)

Paj med bacon, broccoli och spenat
6 port

Pajdeg;
50 g smör
2 små kokta kalla potatisar
3 dl dinkelmjöl

Fyllning;
1 paket bacon
Broccoli (ish 1/2 kilo??)
Fryst hackad bladspenat eller dylikt (ish så mkt som önskas)
3 ägg+2 dl mjölk (till äggstanning)

Gör pajskalet och förgrädda ca 10 min på 200 grader. Lägg i stekt bacon+broccoli+spenaten och häll på äggstanningen. Grädda ca 40 min på 200 grader.

MUMS! Och god natt!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar