måndag 24 januari 2011

Ögonöppnare

Jag ska aldrig mer klaga över min onda rygg efter en av mina patienter igår. Fick mig en ordentlig ögonöppnare, en känsla av frustration och hjälplöshet och blev allmänt dålig till mods. Livet är ruggigt orättvist ibland och att inte kunna hjälpa en människa trots att det är det vårt yrke går ut på gör ont... Att ha medlidande hjälper tyvärr inte någon som är så illa däran :(

Annars har dagen varit bra, ganska många patientbesök som var roliga! Speciellt ett besök hos en patient jag varit hos ett par gånger nu. Jag börjar lära mig hur hon funkar och vi klickar totalt! Blev överröst med pussar och kramar idag och visst, man ska vara professionell, men nä, det går inte att stå emot hennes charm =) Fick en liten självförtroendeboost då jag gjorde det mesta när vi var där hos henne, kändes bra! Sen var vi ute på en patellaluxation också samt en patient jag kommer ha som min alldeles egna. Henne ska jag ensam ut till imorgon bitti och köra hela rubbet med anamnes, undersökningar, tester och diskutera ett behandlingsupplägg. Så det ska jag ägna resten av kvällen åt hur mycket jag än bara hade velat slappa och kolla tv, trött i skallen efter att ha varit iväg 12 timmar i sträck..

Efter praktiken körde vi loppis med Hälso6 och T6:orna, väldigt lyckat med massa folk och massa fyndande! Jag köpte en kaffebryggare för 40 spänn och är mycket nöjd :) Sen hade vi serveringsmöte och nu har jag strandat i sängen med en massa papper omkring mig... Hur tar man en anamnes? Suck.. Nä, time to work!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar